Odla lin och leka ankmamma

Har varit hos mamma i Åbrotorpen idag. Vi odlade lite lin som jag förhoppningsvis kan göra lite lingarn av. Blir nog inte så mycket lin men eftersom jag aldrig gjort eget lingarn förut kanske det blir alldeles lagomt mycket bara för att testa. Å går det bra får man ju odla mer nästa år :)
Sen hittade vi två gässlingar (kanadagåskycklingar) som hade tappat bort sina föräldrar. Supersöta! Den ena sprang fram till oss och skrek, ungefär som den skrek på hjälp. Tog dom först i famnen men släppte sen ner dom på backen så var det bara att vissla lite så följde dom efter en. Lämna dom i hästhagen där i alla fall eftersom jag hade sett två kanadagäss där tidigare, och när vi stod där så såg vi två stycken som flög runt och såg ut som dom letade efter något. Hoppas dom hittar varanda!

Kollade i Djurens språk boken nu när jag kom hem vad Kanadagäss säger och såhär står det:

Dags för förändring. Min gåva till dej är att det kommer snart in något nytt i ditt liv.
Nya möjligheter kommer att dyka upp i ditt liv. Ta för dig. Denna fågel kommer med ny energi.

Den tackar och bockar jag för! Kanske den där förändringen kan vara ett visst torp? :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0