Nässelpulver

Nu är alla torkade brännäslor mixade till pulver. Det fulla torkstället jag hade med nässlor vart bara en halv liten kaffeburk med pulver. Men som tur är när det gäller nässelpulver kan man plocka dom hela sommaren, dock bara bladen senare när dom blivit lite större.
Och jag tycker faktiskt att det är rätt gott med nässelpulver i smoothien :)
Å apropå smoothie, kan jag ju tipsa alla som är lika kräsen vad det gäller halvövermogna bananer som mej att dom funkar jättebra att skära ner i skivor och frysa in för att sedan plocka fram några stycken till en smoothie ;)
Funkar ju såklart med annan frukt också, och inte behöver det vara övermoget heller, jag brukar ta halvan som blir över när jag gör smoothie också och frysa in.

Nu blir det lite fix sen kommer Ullis och hennes lilla Alexander hit :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0