Nyckelpiga

Ja inte vet jag om det är en nyckelpiga som har bosatts sej hos oss men det är 3e eller 4e gången jag ser en nyckelpiga här hemma sen den 28 september (vilket jag kommer ihåg för att det kom en nyckelpiga och satte sej på mej när jag och Elof firade 2 år och hade finmiddag).
I boken Djurens språk av Solöga står det såhär om nyckelpigan:

"Någon tänker på dej med kärlek. Min gåva till dig är att känna dig älskad.
"På kärlekens vingar kommer jag till dig för att överlämna ett bud om kärlek. Du är innerligt älskad för den du är", så poetiskt uttryckte sig nyckelpigan jag mötte. Nyckelpigor agerar ofta budbärare för någon annan men kan givetvis även komma med en hälsning från dig själv - till dig själv."

Fint :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0