Oliver

Hej!
Ni kanske har sett mej på nån bild här på bloggen och hört talas om mej. Så jag tänkte att det var dags att presentera sig ordentligt.
Jag heter Oliver som ni säkert redan vet. Det är jag som tar hand om Sofia. Jo jo hon ger mej mat å öppnar dörren åt mej när jag ska ut å in men det är jag som tar hand om henne. Jag brukar väcka henne på mornarna när jag vill ha mat. Ibland gör jag det genom att hoppa upp i sängen och kura med min stooora fina ögon och är sådär söt som bara jag kan men oftast gör jag det genom att föra lite oväsen, det funkar bäst. Då drar jag ner saker från bordet så de dunsar i golvet. En gång drog jag ner en kamera så den gick sönder, då vart Sofia lite arg på mej. Men jag kan tipsa om virknålar! Dom funkar jättebra och klirrar jättefint i golvet!
Jag älskar Sofia! Hon är min absoluta favorit och hon är så snäll och vacker! Elof tycker jag också väldigt mycket om, även fast han är kille. Jag vill ju helst vara den enda mannen i Sofias liv men redan första gången jag träffa Elof så förstod jag att det inte var någon idé att jaga bort han för det är liksom skrivet i stjärnorna att han ska vara en stor del av hennes liv. Fast han kan ju vara rätt dryg ibland så då behöver han tuktas lite. Kvinnor ska också tuktas. Så ibland biter jag dom. Men det är inte så att jag bara tuktar dom, jag tar ju hant om dom också. Jag älskar kvinnor och är nog en riktigt tjejtjusare. Går från knä till knä och ger dom lite kärlek och healing.
Ja jag har ett jobb också. Förutom att ta hand om Sofia och Elof så tar jag hand om alla människor runt omkring också. På förra stället vi bodde brukade jag ta en daglig promenad runt kvarteret och kolla så att alla grannarna hade det bra. Grannars vi har nu förstår inte riktigt att jag kommer över för att ta hand om dom så nu har jag inte lika mycket jobb längre. Det är lite tråkigt för jag saknar jobbet. Men å andra sidan får jag bo med Sofia och Elof nu, mina favoritmänniskor!
Det är ju inte så bara att ta hand om dom heller. Sofia behöver lite healing ibland. Särskilt när hon har mensverk. Då brukar jag lägga mej på hennes mage så blir det bättre. Också när någon av dom är borta så behöver den andra sovsällskap. Jag och Sofia brukar sova sked och det är såååå mysigt! Elof behöver lite underhållning ibland. Vi retas ofta med varandra. Ibland retas han när inte jag vill, det tycker jag är lite drygt. Men jag ger igen senare ;P. Men oftast är han snäll. Ibland bygger han kojor åt mej, det tycker jag  jättemycket om. En gång byggde han en jättestor koja av alla filtar vi har ock la dom över bordet ock stolarna så jag fick som en egen lägenhet men olika små rum i. Kattonger (kartongen som ni människor säger) fungerar också väldigt bra som kojor.

Jag fungerar även lite som en spegel för Sofia, vi är väldigt lika hon å jag. Vi har båda lite mage och är lite kobenta, fast jag är mer än henne. Vi har lite känsliga magar och kan inte äta vad som helst och tål inte riktigt pencilin heller. Senaste året har vi utvecklats jättemycket båda två. Från att ha varit lite osäker och inte vetat riktigt vem man är har vi blivit jättelugna och kärleksfulla. Det känns bra. Det är bra att Sofia har en "spegel" som mig så hon kan se på mej vilken förändring jag gjort och förstå vilken fantasktisk utveckling hon själv har gjort.
Oj vad jag avslöjar personliga grejer om Sofia nu, det är hon inte van vid.
Men nu har jag viktigare saker för mej än att sitta här och babbla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0