Fåret var en get

Ja jag berättade ju tidigare om det där fåret som jag och Elof mötte när vi var ute och gick. Kom på sen på kvällen att det inte alls var ett får utan det var en get.
Ja och hur lyckas man med det då? Jo jag hade hört av grannen att det skulle finnas får där borta och mycket riktigt så fanns det får där. Men just det "fåret" som kom fram till oss såg lite annorlunda ut men eftersom jag var så inställd på att det var får så trodde jag bara att det var en lite annorlunda sort :P. Det var inte förrns jag skulle sova som det kopplade att det var en get.

Så kollade i boken Djurens språk som Solöga skrivit vad geten står för och såhär stå det:

Get
Det motstånd du möter i din väg är ditt eget. Min gåva till dej är att kunna ta dej fram obehindrat.
Geten visade mej att när den väl har tagit bort ditt eget inre motstånd så fanns det heller inga hinder i dess väg. Genom att ständigt praktisera denna visdom kom den framåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0