Det här med träning...

... Ja ska man bygga hus kan det nog behövas lite muskler. Jag har ju tränat mycket förut när jag höll på med dans å skider så kompletterade man gärna det med lite styrketräning. Men nu när jag varken dansar eller åker skider nå mer har det inte direkt funnits någon motivation (eller större behov)  till styrketräning.
Nu sätter ju kurserna igång redan nästa vecka så några muskler hinner ju inte riktigt byggas på så kort tid, men däremot kan man ju alltid aktivera kroppen så slipper man förhoppningsvis värsta träningsverken.
Men så var det ju det här med rutiner också. Ska man bygga upp ett träningsschema kan det ju vara en fördel att ha någon rutin i vardagen så man vet vart, vad och hur man kan träna. Men jag har ju ingen som helst rutin i min vardag! Jag vaknar ju inte ens upp på samma ställe varje morgon just nu.
Så styrketräning på gym eller armhävningar å situps å sånt hemma är just nu uteslutet då jag känner att jag vill ha mer rutin för att det ens ska bli av.
Promenerar gör jag gärna så då kan man ju komplettera det med stavar så aktiverar man större del av kroppen.
Fick hem en dvd med qigong förra veckan (Tack Ulrika!), även om det inte är så jättemycket styrka så är det mycket balans och hållning så det kan nog vara super.
Jag tror det bästa å enklaste jag kan göra just nu är att bara göra nånting när tillfälle ges.
Som igår vart det bara en promenad i svampskogen.
Nu har jag precis fått i mej dagens andra frukost så nu ska jag köra lite qigong. Å om inget annat dyker upp så blir det nog en stavgång senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0