2010

En liten 2010 lista, bättre sent än aldrig :)

1. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade nog inga nyårslöften.


2. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Ja Ullis fick sin söta lilla Alexander


3. Dog någon som stod dig nära?

Ja farmors bror Karl-Rickard och mormors man Torsten :(


4. Vilka länder besökte du?

Öland? :P


5. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?

NAKENBAD! Vart inte ett enda sådant 2010.


6. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?

Jag är nog inte den som riktigt lägger datum på minnet men den 28 september firade jag och Elof 2 år, det var riktigt mysigt!
Sen tyvärr 24 december (julafton) när vi fick veta att Torsten hade dött (fast han dog dagen innan).


7. Vad var din största framgång 2010?

Jag tog "studenten"!


8. Största misstaget?

Vill inte haka upp mej på sånt men ska jag tillverka egna julklappar igen ska jag nog börja lite tidigare än jag gjorde i år.


9. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Nej inte mer än någon förkyldning. Däremot blir magen (som jag haft en hel del problem med tidigare) bara bättre och bättre, misstänker att det beror lite på mitt lååååånga "sommarlov" så jag verkligen har kunnat vila.


10. Bästa köpet?

Jaadu ett par nya favoritbyxor kanske som jag fick i tidig julklapp av mamma.


11. Vad spenderade du mest pengar på?

Lägenheten, mat och en hel del garn.


12. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Sommarens lång- och barfotapromenader kändes riktigt bra :)


13. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?

2010 har nog inte varit nåt musikår för mej men Chasing Pirates med Norah Jones och Flyg vilda fågel med Lisa Ekdahl är iaf 2010 låtar för mej.


14. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Gladare


15. Vad önskar du att du gjort mer?

Mer nakenbad och barfotapromenader :)


16. Vad önskar du att du gjort mindre?

Kanske vart lite väl många inte-göra-ett-jävla-skit-dagar mot min vilja.


17. Hur tillbringade du julen?

Hos Pappa med familjen och släkten och god mat, kalle anka och julklappar.


18. Blev du kär i år?

Jag blev kär för snart 3 år sedan och jag är fortfarande lika kär :)


19. Favoritprogram på TV?

That 70´s show!


20. Bästa boken du läste i år?

Ljusfolket av Benny Rosenqvist


21. Största musikaliska upptäckten?

Norah Jones!


22. Något du önskade dig och fick?

En näst intill frisk mage!


23. Något du önskade dig men inte fick?

En stuga/hus/torp/trädkoja.


24. Årets bästa film?

När gick Avatar på bio?


25. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?

Bjöd hem släkten på fika sen vart det lite fest med Elof, Jonna, Oher och Alma


26. Hur skulle du beskriva din stil år 2010?

Ehhhm raka motsatsen till hel och ren. Gjorde ju en stor garderobsränsning i sommras och i samband med det gjorde jag ett löfte med mej själv att jag bara ska köpa kläder som jag vet att jag verkligen vill ha och som inte är ömtåliga och helst ekologiska, kosta vad det vill. Efter det har det nog varit lite klent i garderoben och inte förns nu börjar den sakta men säkert fyllas på. Så 2010 har nog inte varit så bra stilår för mej.


27. Vad fick dig att må bra?

Alla promenaderna, Elof och Oliver :)


28. Vilken kändis var du mest sugen på?
Heath Ledger :P


29. Vem saknade du?

Torsten


30. De bästa nya människorna du träffade?

Jossa och Robin har jag visserligen träffat tidigare med inte förns nu på senare som vi umgåtts mer.


Kommentarer
Postat av: jossan

ååå! Vad glad jag blir:) Saknar dig somfan, och fattar inte att vi inte umgicks mer när vi bodde så nära! kram

2011-02-04 @ 11:30:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0