Ljus

Äntligen är Elof hemma igen och äntligen tog han med sig kameran så jag kan fota lite av det som pysslats med här hemma på sistone!
Först ut kommer lite ljus. Har varit på några second hand butiker här i Sandviken och köpt hem några fina gamla kaffekoppar som jag sedan har gjort ljus i av återvunna ljusstumpar. Veke hade jag redan hemma och ljusstumparna fick jag av min snälla moster som jobbar i kyrkar så jag har egentligen bara betalat för kaffekopparna som kosta ca 5 kr styck, billig å bra!









Hittade en låda med bivaxark som bara har legat i flera år på grund av att jag inte haft någon passande ljusstake ifall jag skulle rulla ljus. Så man tager vad man haver och tar fram en gammal saftflaska och knyter ett virkat spetsband runt, rullar ett ljus och vips så vart det en fin ljusstake!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0