Björkar och brännässlor

Åh hej å hå! Vilka dagar. Händer saker hela tiden. Det är skogspromenader, människor, mat, cykelmeck, sy, pärlpysser m.m. Hehe ja det kanske inte låter som så mycket men det har i alla fall varit full rulle hela dagarna. Lägenheten skulle behöva en ordentlig städning nu för det har då inte prioriterats :P
Idag har jag varit ute i skogen med Sanna och plockat grenar som det ska göras drömfångare av, har jag tänkt i alla fall sen får man väl se om jag lyckas, men det gör jag nog ;P. Sen har jag varit hos pappa och meckat klart en av cyklarna, äntligen! Och plockat brännässlor. När man äter som jag gör (inge kött å mjölk bara liite fisk och ägg ibland) så får jag ju inte i mej så mycket järn och har därför ätit blütsaft ett bra tag nu, vilket jag inte har råd med just nu så därför tänkte jag tugga i mej lite brännässlor istället för det innehåller en del järn plus en massa andra nyttigheter också. Tänkte först göra soppa på det men sen hitta jag ett tips någonstans om att man kan torka nässlorna och mortla till pulver som man kan strö över gröten, i smoothien eller vad man nu vill ha den på. Tyckte de lät lättare än  att laga soppa stup i kvarten så nu har jag lagt lite kökshandukar över tvättstället och lagt brännässlorna på tork.
Plockade även in lite björklöv när vi var ute i skogen så nu ska jag ta och göra mej en kopp björklövste. Roliga är att jag faktiskt är riktigt sugen på björklöv. Är väl nånting i dom som jag behöver just nu då :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0